Piceasoft Investoi EIR-lainalla

Piceasoft Oy:lle on myönnetty Euroopan Investointirahaston (EIR) SME InnovFin -rahoitus. Piceasoft laajentaa ja voimistaa sen avulla uusien innovaatioiden kehittämistä asiakkailleen. Rahoituksen myöntäjä on OP Pohjois-Häme ja Finnvera on myöntänyt sille rahoitusmallin mukaiset vakuudet.

Piceasoft on kehittänyt kansainvälisille markkinoille PiceaServices -tuoteperheen, joka sisältää ratkaisut datan siirtämiseksi uuteen puhelimeen vanhasta, vanhan puhelimen muistin tyhjennyksen sen uutta käyttöä varten ja puhelimen kunnon arvioinnin ja vikojen selvittelyn. Swisscom, Telia, Telefonica, Vodafone ja Elkjøp/Elgiganten/Gigantti ovat muun muassa Piceasoftin asiakkaita, joiden kanssa tuotteiden ominaisuuksia jatkuvasti kehitetään kovassa kansainvälisessä kilpailussa.

“Tuotteidemme asiakastyytyväisyys ja kilpailutilanne ovat nyt erinomaisia ja EIR-rahoituksen turvin meidän tavoite on tehdä niistä uusien innovaatioiden avulla markkinastandardeja”, sanoo Piceasoftin puheenjohtaja Risto Kivipuro.

“Piceasoft innovatiivisena ja voimakkaasti kansainvälisillä markkinoilla kasvavana yrityksenä sopii erinomaisesti EIR-rahoituksen kohteeksi. EIR-rahoitus on uusi instrumentti, jolla OP tukee PK-yritysten rahoituksen saatavuutta”, sanoo OP Pohjois-Hämeen toimitusjohtaja Pertti Pyykkö.

“Finnvera on toiminut Piceasoftin kumppanina sen perustamista lähtien ja näkee EIR-rahoituksen sopivan erinomaisesti yrityksen nykyisen vaiheeseen laajentua ja voimistaa asemaansa markkinoilla”, sanoo Finnveran rahoituspäällikkö Jari Ihamäki.

Tiedustelut

Risto Kivipuro, Piceasoft Oy